Our Projects

IBM Watson Discovery – en kort guide.

IBM Watson Discovery er en AI-drevet søge- og tekstanalysemotor, der bruger innovativ og moderne forståelse af naturligt talt sprog. Dvs. at man kan fodre Watson med store mængder data med samme struktur. I disse data kan motoren finde diverse mønstre og sammenhænge, som ellers ville være svære at gennemskue. Ovenstående er også det man kalder "Semantisk Søgning", hvilket dækker over meget end blot søgning udfra søgeord. I modsætning til traditionelle søgemaskiner, så tilføjer Watson en kontekst til svaret, når du stiller et...


Værftets Chatbot

Her kan du se og prøve Værftet.biz's nye chatbot! Den er kommet til verden vha. LHCom's "No Cure, No Pay" koncept. Værftet udfyldte 20 spørgsmål og svar dialoger, og fik så automatisk en chatbot tilsendt, som de kunne implementere på deres eget website. Men du kan også prøve chatbotten her, ved at trykke på den nede i højre hjørne! God fornøjelse!


LHCom får Gravgaard & Co. som kunde

LHCom skal fremover servicere firmaet Gravgaard og deres kunder på Notes/Domino platformen. Gravgaard og Co. arbejder med et bredt udsnit af dansk erhvervsliv, og har i forvejen høj ekspertise i udvikling på Notes/Domino platformen! LHCom er derfor et godt match til servicering af Gravgaards kunder, idet vi siden 1998 har udviklet en del Notes databaser og ydet support til flere større og mindre danske virksomheder, i flere forskellige versioner af Lotus Notes. Navnet er idag ændret til HCL Notes, og...


IBM Watson Integration

Når du har sat din IBM Watson chatbot op, går der som regel ikke længe, før der opstår et behov for at udvide den med flere svarmuligheder til dine eksisterende spørgsmål. Samt udvide svarmulighederne med nye spørgsmål i databasen. Det kan gøres på flere forskellige måder. Læs med her, og bliv klogere på, hvordan du nemmest kan vedligeholde og udvide din IBM Watson chatbot. I takt med at du får flere og flere erfaringer med din IBM Watson chatbot, opdager...


Hvad kan jeg spørge LHCom Watson chatbotten om ?

Du kan spørge LHCom Watson Chatbotten mange gode spørgsmål, og den vil give dig gode informative svar fra IBM Watson Chatbot universet. Jeg har arbejdet med IBM Watson siden 2019, og ville have elsket at have haft en chatbot at spørge da jeg startede – men nu er den her så :-) Eksempler på hvad du kan spørge den om – husk at den kun arbejder på engelsk: “What is a discovery ?”“Why is it called Watson ?”“Can Watson run without the IBM...


Atea købte online Watson kursus

Atea Ballerup købte i Januar 2021 LHCom’s “IBM Watson Chatbot” kursus via Zoom, og efter kun 4 timer kunne alle kursisterne oprette, konfigurere, teste og implementere en Watson Chatbot. Pga. corona pandemien afholder vi pt. vore kurser online via Zoom, og det giver mulighed for større fleksibiltiet overfor kunden. Kurset kræver ikke booking af et kursuslokale, og kan foregå når kunden ønsker det. Kursisterne skal heller ikke nødvendigvis sidde på samme lokation, men kan alligevel “være sammen” online på kurset. https://vimeo.com/388279587 På chatbot kurset...


Application afsluttet for Ibsen Photonics

IBM Notes 9 blev fundamentet, da LHCom fra 2017-19 udviklede ERP-systemet “FLOW” for Ibsen Photonics, til styring af deres Spektrometer produktion. Systemet dækker lagerstyring, produktionstyring, indkøb og salg, samt integration til Ibsens andre databaser, for at hente kunde- og stamdata for spektrometrene, og CRM data for kunderne. Ibsen havde brug for IBM Notes 9’s stærke Client/Server model, idet flere afdelinger af firmaet skulle arbejde sammen om produktionen. Indkøb har oversigter over samtlige komponenter som spektrometrene består af, og alle produktionstider og igangværende/planlagte ordrer, så...


HCL News 2019 på Notesnet seminar

HCL News 2019 var det helt store tema, da LHCom deltog på Notesnet.dk‘s årlige seminar, afholdt på skønne Hotel Søfryd i Jyllinge. På seminaret fortalte Uffe Sørensen om planerne for de kommende versioner af Notes/Domino, som fremover vil blive udviklet af HCL. Den første v11 er annonceret til Q4-2019. Som det kan ses af grafikken, så sørger HCL for at fremtidige Notes/Domino databaser er bagud kompatible! De vil i høj grad basere deres udvikling på javascript frameworket React.js fra Facebook. Der bliver også implementeret en bedre...


Flere opgaver for GN

LHCom har serviceret GN Resound gennem til 10 år på deres Notes/Domino platform.I 2006 udvidede vi deres Patent database med en attachment funktionalitet, så de i alle tabeller over patenter, hurtigt og nemt kunne åbne selve patentet vha. Notes doclinks.I 2008-2009 byggede vi et online system til visning af PDF’er for GN’s symposier rundt om i verden. Systemet er offentligt tilgængeligt her:http://www.audiological-library.gnresound.dk/ Systemet rummer symposier fra: Danavox (1969 – 2005)ISAAR (2007 – 2015)Scandinavian Audiology (1972 – 2001)JSHR Proceedings (1958 – 2004)Journal of Auditory...


Chatbot kurser hos LHCom

Vore Chatbot kurser lærer dig hvordan du strukturerer, opbygger, tester og implementerer din egen IBM Watson Assistant Chatbot. På kun 3 timer bliver du også fortrolig med at initiere dit eget IBM Cloud, som er grundlaget for at kunne udvikle en Watson Chatbot. Kurset er testet og godkendt af selveste IBM som var på vores kursuscenter i foråret 2019. Kurset er på dansk, hvilket sikrer at også ikke sprogkyndige forstår det hele, og nemmere kan stille spørgsmål. Vi har blandt andet afholdt kurset med stor...